Verzekering geweigerd

Wij zijn bij Bokhorst Verzekeringen van mening dat iedereen een tweede kans verdient. Wanneer u bij het afsluiten van een verzekering wordt geweigerd dan heeft u de mogelijkheid om deze verzekering bij ons aan te vragen. Wij zullen op een eerlijke manier kijken hoe we voor u een passende verzekering kunnen afsluiten. U kunt bij ons terecht als uw verzekering geweigerd wordt maar ook als uw verzekeraar u als klant heeft geroyeerd. Wanneer u uw verzekering niet geaccepteerd ziet bij een verzekeraar dan geven wij bij Bokhorst Verzekeringen een eerlijke tweede kans. 

2e kans verzekering?

Lees eerst de voorwaarden die wij hanteren voor een tweede kans verzekering.

Reden van weigering

Er zijn diverse redenen van weigering. Uw verzekering kan geweigerd worden wegens wanbetaling in het verleden of u kunt als klant geroyeerd worden bij uw huidige verzekeraar vanwege fraude. Ook een rijontzegging, schadeverloop, strafblad en leeftijd zijn redenen waardoor verzekeraars niet met u in zee willen gaan. Ook door een code 100 of code 101 in het rijbewijs kan acceptatie een lastig punt zijn.

De tweede kans verzekering bij Bokhorst Verzekeringen is met name bedoeld voor diegene die door onvoorziene omstandigheid niet meer wordt geaccepteerd.

Type verzekeringen

U kunt voor diverse verzekeringen terecht bij Bokhorst Verzekeringen. U kunt na een weigering of royement bij ons terecht voor een tweede kans. Dit kan bijvoorbeeld voor autoverzekering, motorverzekering of bromfietsverzekering. Daarnaast kunt u ook terecht bij Bokhorst Verzekeringen voor een tweede kans woonhuisverzekering, inboedelverzekering en aansprakelijkheidsverzekering. Wij proberen u onder te brengenbij een reguliere verzekeraar tegen een zo scherp mogelijk premie. Uiteraard kan niet elke aanvraag worden omgezet naar een reguliere verzekering, maar wij doen wel ons uiterste best u te helpen en wij nemen u serieus.

Lees de onderstaande punten goed door:

1. Wat zijn belangrijke punten bij de beoordeling

 Het is onze doelstelling om te proberen de verzekering bij een normale maatschappij onder te brengen tegen een normale premie.

In onderstaande gevallen kunnen wij in veel gevallen iets voor u betekenen:

  • Inmiddels een aantal jaar geleden bent aangehouden en een rijontzegging heeft gehad i.v.m. alcohol gebruik, snelheidsovertreding. etc.
  • Uit de verzekering bent gezet i.v.m. niet betalen van de premie ( wanbetaling / CIS registratie  ) 
  • Inmiddels een aantal jaar geleden uit de verzekering bent gezet i.v.m. fraude of verzwijging ( FISH / EVI Registratie )
  • Met politie of justitie in aanraking bent geweest (afhankelijk van het soort van delict / wel of geen detentie / etc ) 
  • Bij een andere verzekeraar bent geweigerd of niet word geaccepteerd omdat u te jong of te oud bent.

Wij streven ernaar om de aanvraag(en) op dagbasis te behandelen.

2. Wat is de aanvraagprocedure

Onderstaand het overzicht van de stappen in de aanvraagprocedure;

  1. Beoordelen van de aanvraag voor het bepalen van de vervolg stappen na ontvangst van de aanvraag via de website
  2. Contact met u via de telefoon en/of mail voor het bespreken van de aanvraag
  3. Opstellen offerte en bespreken voor akkoord
  4. Offerte omzetten naar aanvraag
  5. Acceptatie beoordeling maatschappij
  6. Na 1e beoordeling:
    • Geaccepteerd
    • Nog niet direct geaccepteerd; Wij bespreken de mogelijkheden en passen de aanvraag aan voor een 2e beoordeling die vervolgens wel is geaccepteerd
    • Niet geaccepteerd
  7. Vervolg stappen na GEACCEPTEERDE aanvraag;
    • Geaccepteerd; U krijgt een bevestiging van acceptatie en afhankelijk van de gemaakte afspraak over de betaling heeft u of direct dekking of heeft u dekking na ontvangst van de verschuldigde premie.
    • U krijgt van ons een iDeal link in het geval er eerst moet zijn betaald voordat er dekking kan worden gegeven in de andere gevallen zal de maatschappij op basis van de gemaakte afspraak de betaling in orde maken via een incasso of u een nota toezenden.
    • U heeft 14 dagen bedenktermijn binnen deze perioden kunt u de verzekering zonder verdere opgaven van reden beëindigen per ingangsdatum.
  8. Vervolg stappen na NIET geaccepteerde aanvraag
    • We bespreken met elkaar de reden waarom de aanvraag niet is geaccepteerd en op basis daarvan bekijken we de vervolg mogelijkheden;
    •  We doen geen verdere aanvraag en stoppen de aanvraag procedure
    •  We doen elders een 2e aanvraag indien dit op basis van de beschikbare informatie zinvol is. Zie vervolgens punt 7.
    •  We doen een aanvraag bij De Vereende. De Vereende is een speciale maatschappij waarnaar wij uitwijken indien geen andere maatschappij bereid is het risico te accepteren. Zie vervolgens punt 7.

Bovenstaand schema is zo volledig mogelijk maar in bepaalde gevallen kan het zijn dat we een andere procedure volgen. 

Start met de aanvraag door het invullen van onderstaand formulier. 

3. Wanneer krijg ik antwoord

Wij streven ernaar om de aanvraag(en) op dag basis te behandelen CQ de eerste werkdag volgend op de aanvraag. Zodra de aanvraag is gedaan bij de maatschappij zijn wij afhankelijk van de verwerkingstermijn bij de desbetreffende verzekeraar. 

In veel gevallen is dit nog de zelfde of de volgende werkdag. Maar het kan door omstandigheden ook een aantal dagen duren voordat wij uitsluitsel ontvangen over de acceptatie.

Verschillende omstandigheden:

  • U heeft in het CIS register en zogenoemde EVI melding en deze moet worden nagevraagd bij de maatschappij die de registratie heeft gedaan. Dit kan zorgen voor een aantal dagen vertraging
  • De aanvraag moet intern bij de maatschappij worden besproken waardoor de behandelingstermijn lang is.
  • Diverse externe omstandigheden waar wij verder geen invloed op kunnen uitoefenen. 

4. Wanneer ben ik verzekerd

U bent verzekerd vanaf het moment dat wij dat aan u hebben bevestigd via de digitale polismap, mail of post. Er is geen sprake van een voorlopige dekking. 

In bepaalde gevallen is er pas spraken van dekking na betaling van de eerste termijn. U krijgt daarvoor van ons een betalingsverzoek via de mail met daarbij een iDeal link voor het voldoen van de verschuldigde premie.

Betalen via iDeal is veilig, snel en eenvoudig;

Ideal betaling bokhorst verzekeringen

 

Uiteraard kunt u ook zelf de premie overmaken naar ons:

Onze gegevens:

Bokhorst Verzekeringen
IBAN: NL98INGB0004256168

Denk eraan bij de betaling altijd een omschrijving mee te geven. Bij voorkeur het offertenummer / polisnummer. Indien u betaald vanaf een rekening die staat op een andere naam, denk er dan aan om ook uw naam bij de omschrijving te vermelden. 

Contact voor hulp of advies

Bokhorst Verzekeringen geeft u graag persoonlijk advies over uw situatie. Elke situatie is anders en dat begrijpen wij. Onze doelstelling is te proberen de verzekering bij een normale maatschappij onder te brengen. U kunt contact met ons opnemen door te bellen naar 020 - 436 0 436. Tevens kunt u de aanvraag online indienen. Wij streven ernaar om deze aanvraag op dagbasis te behandelen. Dit betekent dat u binnen 24 uur van ons een reactie krijgt of acceptatie mogelijk is. Bokhorst Verzekeringen biedt u een tweede kans wanneer uw verzekering geweigerd, verzekering geroyeerd of verzekering niet geaccepteerd wordt.

Bekijk ook eens: brommobielverzekering, scootmobielverzekering, werkmaterieelverzekering, tractorverzekering en quad verzekering.

Vraag een offerte aan en wij gaan voor u aan de slag

Stap 1: Start met de aanvraag

Top 4 Privé

goedkoopste autoverzekering vergelijken pakketverzekering alles in een vergelijken afsluiten

brommerverzekering vergelijken afsluiten motorverzekering vergelijken afsluiten

  • Beoordeling door Esther

    "Leeft zich zonder gelijk een oordeel te vellen goed in en komt met goede opties"

    advieskeuze

  • Lees wat andere klanten van onze dienstverlening vinden op: Advieskeuze.nl

    advieskeuze

  • Beoordeling door Fred

    "Oprechte interesse, top bereikbaarheid en service"

    advieskeuze

  • Beoordeling door Dirk

    "Ze zijn altijd vriendelijk, geven vakkundig en duidelijk advies"

    advieskeuze

  • Schrijf zelf een beoordeling op advieskeuze.nl en laat weten wat jij van ons vindt.

    advieskeuze

  • Schrijf zelf een beoordeling op advieskeuze.nl en laat weten wat jij van ons vindt.

    advieskeuze

  • Beoordeling door Robert

    "Wordt gelijk geregeld"

    advieskeuze